Velkommen!

Læs om mig! Kom nuuu! Vil du ikke nok?

tirsdag den 19. juli 2011

Valg af uddannelse!

Vi har alle hørt den:

"Det er din fremtid det handler om., vælg nu rigtigt!", og hvor kan den sætning dog få de gåsehuden til at fremkomme ekstra hurtigt!

Det er nemlig en stor jungle af videregående uddannelser der venter en efter afsluttet ungdomsuddannelse, som i mit tilfælde lyder på HTX student anno 2010 med matematik, fysik, dansk, engelsk og teknikfag(Byggeri & Energi) på A-niveau.

Men for mig, var det nu ikke særlig svært, da jeg siden 8. klasse har haft en klar holdning til hvad jeg ville med mit liv, og hvilket erhverv jeg vil gøre mig (endnu) mere sej indenfor; nemlig byggebranchen!

Jeg vil være bygningskonstrutør! Jeg víl sidde og tegne fantastiske bygninger med en totalt forskuet og fascinerende arkitektur!
Jeg VIL blive til noget særligt og det bliver jeg! For jeg tror på mig selv og mine evner, og det er vigtigt i en branche som denne, hvor mange kæmper om pladsen bag tegnebordet.

Jeg var ellers ligeved (meget spontant) at søge ind på pædagogstudiet i stedet for, da mit arbejde i Danmarks bedste børnehave ændrede mit syn på disse små skabeninger helt fortryllende meget. Det er et FANTASTISK job! Man får simpelthen så mange guldkorn fra de kære små, og de søde kollegaer, gør at arbejdsdagen flyver afsted!
Men trods det, VED jeg, at min drøm om at blive bygningskonstruktør er så dybt inde i mig, at det også om 30 år, vil være 1000 gange mere fantastisk at designe en spændende bygning, end at se et barn, der lige har lært at skrive sit eget navn (Fantastisk er det dog også!)
Og så kunne jeg ikke forestille mig at bruge min arbejdsdag på at passe andres børn, og så når jeg har fået fri, skulle bruge resten af dagen på at passe mine egne! Jeg vil mere med mit liv end børn!

En lille ulempe ved at man som mig er aaalt for utålmodig til at vente med at sende den ansøgning til Universitetet i Aalborg, er at man skal vente endnu længere tid på det f*cking svar på om man er optaget eller ikke. Jeg søgte ind dagen efter de åbnede for ansøgningerne (16/3) og må vente heelt til den 30/7 på svar! På min dødsdom. Hvis jeg ikke kommer ind, aner jeg ikke havd jeg gør! Jeg har allerede kollegieværelse, og alt er planlagt! Men heldigvis skulle der ingen problemer være, de melder stadig om ledige studiepladser på min uddannelse, og min ansøgning er korrekt udfyldt, men KRYDS LIGE FINGRE!

Det var alt for denne gang! Rigtig kanon god sommer til jer alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar